SVN для Unity3D

Общие вопросы о Unity3D

SVN для Unity3D

Сообщение t.key 15 фев 2012, 17:12

[unity 3D]
Здрасте.
При покупки какой лицензии можно будет пользоваться Source Control?
При бесплатном использовании просто невозможно пользоваться им - в папке Library, из-за бардака.
Если соберутся восемь ваххабитов, получится один ваххаByte.
Казахстанским геймдеверам: _ttp://gamez.kz
Аватара пользователя
t.key
UNIт
 
Сообщения: 72
Зарегистрирован: 03 авг 2011, 17:38
Откуда: Казахстан

Re: SVN для Unity3D

Сообщение DbIMok 15 фев 2012, 17:19

в 3.5
External Version Control is available in all versions of Unity.
правильный вопрос - половина ответа. учитесь формулировать вопросы понятно.
Новости > _Telegram чат @unity3d_ru (11.6k/4.8k online) > _Telegram канал @unity_news (4.7k подписчиков) > Телеграм тема > "Спасибо"
Аватара пользователя
DbIMok
Адепт
 
Сообщения: 6372
Зарегистрирован: 31 июл 2009, 14:05

Re: SVN для Unity3D

Сообщение t.key 15 фев 2012, 17:31

Неужели? У меня 3.4 х )
Щщас посмотрим.
Если соберутся восемь ваххабитов, получится один ваххаByte.
Казахстанским геймдеверам: _ttp://gamez.kz
Аватара пользователя
t.key
UNIт
 
Сообщения: 72
Зарегистрирован: 03 авг 2011, 17:38
Откуда: Казахстан

Re: SVN для Unity3D

Сообщение t.key 15 фев 2012, 19:04

Премного благодарен ! ! !
А ссылка по эксплуатации есть?
Если соберутся восемь ваххабитов, получится один ваххаByte.
Казахстанским геймдеверам: _ttp://gamez.kz
Аватара пользователя
t.key
UNIт
 
Сообщения: 72
Зарегистрирован: 03 авг 2011, 17:38
Откуда: Казахстан

Re: SVN для Unity3D

Сообщение DbIMok 15 фев 2012, 19:14

правильный вопрос - половина ответа. учитесь формулировать вопросы понятно.
Новости > _Telegram чат @unity3d_ru (11.6k/4.8k online) > _Telegram канал @unity_news (4.7k подписчиков) > Телеграм тема > "Спасибо"
Аватара пользователя
DbIMok
Адепт
 
Сообщения: 6372
Зарегистрирован: 31 июл 2009, 14:05

Re: SVN для Unity3D

Сообщение t.key 15 фев 2012, 19:15

Нашел!!!
Чуть на 500$ не лоханулись. :D

Using External Version Control Systems with Unity

Unity offers an Asset Server add-on product for easy integrated versioning of your projects. If you for some reason are not able use the Unity Asset Server, it is possible to store your project in any other version control system, such as Subversion, Perforce or Bazaar. This requires some initial manual setup of your project. In addition, moving and renaming of assets needs to be performed using your version control client and not inside Unity.
External Version Control is available in all versions of Unity.
Before checking your project in, you have to tell Unity to modify the project structure slightly to make it compatible with storing assets in an external version control system. This is done by selecting Edit->Project Settings->Editor in the application menu and enabling External Version Control support by clicking the Enable button. This will create a text file for every asset in the Assets directory containing the necessary bookkeeping information required by Unity. The files will have a .meta file extension with the first part being the full file name of the asset it is associated with. When moving or renaming assets in the version control system, make sure you also move or rename the .meta file accordingly.
When checking the project into a version control system, you should add the Assets and the ProjectSettings directories to the system. The Library directory should be completely ignored - when using external version control, it's only a local cache of imported assets.
When creating new assets, make sure both the asset itself and the associated .meta file is added to version control.
Example: Creating a new project and importing it to a Subversion repository.

First, let's assume that we have a subversion repository at svn://my.svn.server.com/ and want to create a project at svn://my.svn.server.com/MyUnityProject. Then follow these steps to create the initial import in the system:
Create a new project inside Unity and lets call it InitialUnityProject. You can add any initial assets here or add them later on.
Enable Meta files in Edit->Project Settings->Editor
Quit Unity (We do this to assure that all the files are saved).
Delete the Library directory inside your project directory.
Import the project directory into Subversion. If you are using the command line client, this is done like this from the directory where your initial project is located:
svn import -m"Initial project import" InitialUnityProject svn://my.svn.server.com/MyUnityProject
If successful, the project should now be imported into subversion and you can delete the InitialUnityProject directory if you wish.
Check out the project back from subversion
svn co svn://my.svn.server.com/MyUnityProject
And check that the Assets and ProjectSettings directory are versioned.
Open the checked out project with Unity by launching it while holding down the Option or the left Alt key. Opening the project will recreate the Library directory in step 4 above.
Optional: Set up an ignore filter for the unversioned Library directory:
svn propedit svn:ignore MyUnityProject/
Subversion will open a text editor. Add the Library directory.
Finally commit the changes. The project should now be set up and ready:
svn ci -m"Finishing project import" MyUnityProject
Если соберутся восемь ваххабитов, получится один ваххаByte.
Казахстанским геймдеверам: _ttp://gamez.kz
Аватара пользователя
t.key
UNIт
 
Сообщения: 72
Зарегистрирован: 03 авг 2011, 17:38
Откуда: Казахстан

Re: SVN для Unity3D

Сообщение DbIMok 15 фев 2012, 19:36

Asset Server не работает без PRO, так что на $2000
правильный вопрос - половина ответа. учитесь формулировать вопросы понятно.
Новости > _Telegram чат @unity3d_ru (11.6k/4.8k online) > _Telegram канал @unity_news (4.7k подписчиков) > Телеграм тема > "Спасибо"
Аватара пользователя
DbIMok
Адепт
 
Сообщения: 6372
Зарегистрирован: 31 июл 2009, 14:05

Re: SVN для Unity3D

Сообщение Syberex 18 фев 2012, 00:51

External Version Control is available in all versions of Unity.

Непонятно значение этой фразы, если вроде как в 3,5 только появилось :-\
Аватара пользователя
Syberex
Адепт
 
Сообщения: 2292
Зарегистрирован: 14 янв 2011, 20:35
Откуда: Кострома
  • Сайт

Re: SVN для Unity3D

Сообщение DbIMok 18 фев 2012, 01:27

это значит что впервые с версии 2.6
Скрытый текст:
In version 2.6, we added support for external version control to Unity Pro — so you can use Subversion, Perforce, Bazaar or any other VCS out there.

external version control во всех версиях
правильный вопрос - половина ответа. учитесь формулировать вопросы понятно.
Новости > _Telegram чат @unity3d_ru (11.6k/4.8k online) > _Telegram канал @unity_news (4.7k подписчиков) > Телеграм тема > "Спасибо"
Аватара пользователя
DbIMok
Адепт
 
Сообщения: 6372
Зарегистрирован: 31 июл 2009, 14:05

Re: SVN для Unity3D

Сообщение Syberex 18 фев 2012, 02:23

А сейчас стало доступно и в бесплатной версии?
Аватара пользователя
Syberex
Адепт
 
Сообщения: 2292
Зарегистрирован: 14 янв 2011, 20:35
Откуда: Кострома
  • Сайт

Re: SVN для Unity3D

Сообщение DbIMok 18 фев 2012, 03:41

я прям не знаю... была только в PRO, теперь во всех. "все" - это и бесплатная тоже?! :D
Generic external version control (.meta files) is now available in the free version.
правильный вопрос - половина ответа. учитесь формулировать вопросы понятно.
Новости > _Telegram чат @unity3d_ru (11.6k/4.8k online) > _Telegram канал @unity_news (4.7k подписчиков) > Телеграм тема > "Спасибо"
Аватара пользователя
DbIMok
Адепт
 
Сообщения: 6372
Зарегистрирован: 31 июл 2009, 14:05


Вернуться в Общие вопросы

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 8