Наконец-то новое обновление готово и ушло на проверку в Asset Store!
Все ранее купившие могут получить обновление не дожидаясь его появления в сторе - достаточно прислать мне ваш инвойс, полученный при покупке.
Основные изменения в новой версии
1.2.5:
- появился SpeedHackDetector!
* детектит speed hack, задействованный в Cheat Engine и, вероятно, в других подобных утилитах
- ObscuredInt и ObscuredFloat переменные теперь могут задетектить попытку читинга
- Упрощён донельзя переход с PlayerPrefs на ObscuredPrefs - просто заменяем PlayerPrefs на
ObscuredPrefs и забываем об этом, старые перемнные будут заменяться на пошифрованные при первом чтении
- добавлены ObscuredVector3 и ObscuredBool по просьбам трудящихся
* ObscuredVector3 не поддерживает апи обычного вектора, чтобы что-то с ним сделать -с перва придется кастовать в обычный Vector3
Полный список изменений:
- SpeedHackDetector introduced! Allows you to react on Cheat Engine's speed hack
* some other speed hack tools may be detected too
* use GameObject->Create Other->Code Stage->Speed Hack Detector menu item to add detector in scene
* use any public SpeedHackDetector API to automatically add it to scene
- added cheating detection to the ObscuredInt and ObscuredFloat (use Obscured*.onCheatingDetected)
- migration from PlayerPrefs to ObscuredPrefs became super easy: just replace PlayerPrefs with ObscuredPrefs
and read \ write any data as usual, no more manual PlayerPrefs to ObscuredPrefs conversion!
* all data saved with regular PlayerPrefs will be automatically encrypted with ObscuredPrefs on read and
original PlayerPrefs data will be deleted
* Set ObscuredPrefs.preservePlayerPrefs to true to prevent original PlayerPrefs data deletion
- migration from legacy PlayerPrefsObscured to ObscuredPrefs became smoother: data, written with PlayerPrefsObscured
now converts to the new format while readed with ObscuredPrefs (previously - old legacy keys were left untouched
after migration).
- ObscuredPrefs.unobscuredMode implemented
* allows to write all data unobscured, for testing purposes
* thus it works in Editor only
* breaks PlayerPrefs to ObscuredPrefs migration (reminder: in Editor)
- ObscuredVector3 and ObscuredBool implemented!
- data saved in TestScene now cleans up on application quit
- ObscuredPrefs overfill in Web Player no longer breaks entire game process (and logs error in such case)
- added selftests and performance tests code to the example scene (disabled by default) for debugging and
making wise choices
- fixed compilation error of WP8 build
- fixed initialization of some Obscured types
- fixed ObscuredString equality operator implementation
- minor fixes
- minor docs fixes